ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΑ: ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΔΙΑΓΝΩΣΗ!

Υπάρχουν πολλών ειδών μαθησιακές δυσκολίες: δυσορθογραφία, δυσλεξία, διασπαση προσοχής, υπερκινητικότητα κ.α. Όλοι είναι καλό να είμαστε ενημερωμένοι και να μην ντρεπόμαστε για αυτές. Δεν είναι κάτι κακό, το παιδί δεν υστερεί σε κάτι, απλά χρειάζεται άλλους τρόπους για να μάθει.

Τη σημερινή εποχή πολλές φορές ως καθηγητές έχουμε έρθει αντιμέτωποι με κάποιο παιδί που έχει εμφανώς κάποιας μορφής μαθησιακή δυσκολία. Δυστυχώς, όμως, δεν έχουν όλοι οι γονείς τις γνώσεις ή το σθένος να πάνε με τα παιδιά σε κάποιον ειδικό να διαπιστώσουν εάν όντως υπάρχει κάποια δυσκολία.

Τι προβλήματα προκαλεί αυτό:

  1. Το παιδί δυσκολεύεται πολύ στα μαθήματα και ειδικά στα Αγγλικά με αποτέλεσμα να νιώθει ανόητο και όχι μόνο!
  2. Ο δάσκαλος δεν μπορεί να το βοηθήσει επαρκώς γιατί δεν γνωρίζει τη φύση του προβλήματος ώστε να γίνει το μάθημα με τα σωστά εργαλεία.
  3. Ο γονέας ξοδεύει παραπάνω χρήματα, στα φροντιστήρια ή στον καθηγητή ιδιαίτερων μαθημάτων, καθώς, λόγω ανεπαρκούς μαθήματος, το μάθημα δεν γίνεται με σωστούς ρυθμούς. Πολλές φορές, επίσης, ο μαθητής πάει ανεπαρκώς προετοιμασμένος να δώσει για μία ακατάλληλη για αυτόν πιστοποίηση και αποτυγχάνει κοστίζοντας στο γονέα 150-200 ευρώ κάθε φορά.

Να προβληματιστείτε εάν:

  1. Το παιδί παρουσιάζει δυσκολία στην ανάγνωση ή αργοπορία στη μάθηση της ανάγνωσης είτε στα Ελληνικά είτε στα Αγγλικά (συλλαβίζει, δεν μπορεί να διαβάσει λέξεις, μπερδεύει γράμματα κ.α.)
  2. Το παιδί παρουσιάζει δυσκολία στη γραφή και στην ορθογραφία σε οποιαδήποτε γλώσσα (μπερδεύει γράμματα, ξεχνάει γράμματα, γράφει αριθμούς αντί για γράμματα, δυσκολεύεται να θυμηθεί τη σημασία πολλών λέξεων κ.α.)
  3. Έχει πολύ αδύναμη μνήμη.
  4. Διασπάται πολύ εύκολα η προσοχή του ή δυσκολεύεται να μείνει ήρεμο.
  5. Έχει περιορισμένο λεξιλόγιο και να μην είναι σε θέση να αποθηκεύσει πολλές πληροφορίες από την ανάγνωση.
  6. Αποφεύγει τη γραφή ή δυσκολεύεται στη γραφή ή έχει δυσανάγνωστη γραφή, ή κρατά  πολύ δυνατά την λαβή του μολυβιού/στιλό όταν γράφει.

Τι οφέλη έχει η διάγνωση:

  1. Το παιδί αισθάνεται ότι δεν φταίει αυτό που δυσκολεύεται, δεν είναι ανόητο. Άρα αυξάνεται συχνά η επίδοση και η αυτοπεποίηθησή του.
  2. Ο δάσκαλος ξέρει τι έχει να αντιμετωπίσει και χρησιμοποιεί ανάλογες μεθόδους για να μάθει το παιδί, ανάλογα με τη δυσκολία που αντιμετωπίζει.
  3. ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ (LOWER/PROFICIENCY) Του δίνεται επιπλέον χρόνος, ή απαλλάσσεται από την εξέταση στην έκθεση και ενημερώνονται οι εξεταστές ώστε να είναι επιεικείς. Γίνεται δηλαδή πιο εύκολη η επιτυχία.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ:

Όσον αφορά τα ECCE/ECPE (Michigan) και ESB (Europalso) δίνεται 25% επιπλέον χρόνος (περίπου μισή ώρα)

Όσον αφορά το ΤΙΕ, με μια μικρή επιπλέον χρέωση (40 ευρώ) δίνεται η βοήθεια γραφέα στον οποίο εκφωνεί το παιδί την έκθεση ενώ αυτός την καταγράφει.

Όσον αφορά το ΚΠΓ (Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας) το παιδί απαλλάσσεται από την έκθεση.

ΟΛΟΙ οι φορείς πιστοποίησης προσφέρουν διευκολύνσεις. Για επιπλέον πληροφορίες απευθυνθείτε σε αυτούς άμεσα.

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ:

Εάν ανησυχείτε ή εάν σας ενημερώσει κάποιος δάσκαλος για κάποιο ζήτημα του παιδιού που ίσως συνδέεται με δυσλεξία ή κάποια άλλη μαθησιακή δυσκολία ΜΗΝ ΝΤΡΑΠΕΊΤΕ και ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΤΕ! Επικοινωνήστε με το αντίστοιχο ΚΕΔΔΥ και κλείστε μία συνάντηση έστω κι αν είναι απλώς διερευνητική, μόνο για να είστε ήσυχοι δηλαδή. Η ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ. Απλώς σημαίνει πως το παιδί μαθαίνει διαφορετικά από τα άλλα. Γιατί το παιδί σας το αξίζει.

Πηγές:

http://www.fa3.gr/eidiki_agogi/5-math-dysk-dylexia-nythoi.htm

http://www.ergotherapeia.com/index.php/dyslexia

https://www.dyslexia.gr/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s